Поради інструктора з фізкультури

Пушкар Світлана Сергіївна – інструктор з фізкультури, педагогічний стаж 10 років, закінчила Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» за напрямком «Фізичне виховання і спорт».

Якщо дитина здорова, фізично розвинена, то й процеси її виховання та навчання відбуваються продуктивніше, вона здатна засвоїти нове, бути творцем свого “Я”, відчувати радість життя.

У дошкільному дитинстві закладаються основи здоров’я, виховуються основні риси особистості людини. Сім’я, дошкільні заклади мають створити сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини, отримання знань про людський організм, опанування санітарно-гігієнічних навичок. Дитина повинна поступово вчитися бути творцем досконалості свого тіла, здоров’я. Міцне здоров’я є запорукою розвитку дитини в інших особистісних аспектах. На цій особливості наголошує народна мудрість: “У здоровому тілі — здоровий дух”, — стверджували в античні часи; “Нема щастя без здоров’я”, — гласить українське прислів’я

Поставивши за мету забезпечити всебічний гармонійно – фізичний розвиток, створити передумови для успішного виховання дітей насамперед була розроблена система рухової діяльності.

·        Ранкова гімнастика;

·        Фізкультурні заняття;

·        Рухливі ігри;

·        Психогімнастика;

·        Ігрові вправи, хороводи;

·        Прийом дітей на вулиці;

·        Туристичні походи;

·        Імунна гімнастика;

·        Гімнастика пробудження;

·        Психологічні ігрові тренінги;

·        Рухова активність на прогулянці;

·        Ритміка, аеробіка, гімнастичні вправи;

·        Фізкультхвилинки на заняттях та фізкультпаузи;

·        Фізкультура на свіжому повітрі;

·        Фізкультурні дозвілля, розваги, ігри.

Ранок у дитячому садку розпочинається з ранкової гімнастики, яка окрім бадьорості, піднесення настрою, підвищення працездатності надає можливість за короткий проміжок часу розв’язати цілий комплекс завдань з фізичного виховання добором і дозуванням кожної вправи. В теплу пору року ранкова гімнастика проводиться на свіжому повітрі.

Фізкультурні заняття – основна організована форма навчання, найефективніший спосіб оптимізації рухового режиму. Практика показала, що якість виконання рухів залежить від правильного добору вправ, їхньої черговості, відповідного способу організації дітей і способу виконання вправ, від якості посібника, а також від інтересу дошкільників до результатів своїх рухових дій. Як правило один рух обирається провідним. Техніці його виконання приділяється особлива увага. Впроваджується система оздоровчих інтегрованих занять, під час яких використовуються різні види масажу і самомасажу, динамічні вправи, пальчикові ігротренінги на фоні використання знань, набутих дітьми під час навчального процесу на заняттях з інших предметів.

Рухливі та спортивні ігри виховують силу, спритність, витривалість, відвагу, рішучість, ініціативу, товариську взаємовиручку. Добираючи рухливі ігри враховується відповідність мети заходу, час дня, умови проведення, вік дітей, їх підготовленість.

 Ігрова діяльність знаходить своє застосування на протязі всього перебування дитини в дитячому садку. Найбільша нагорода для нас є самостійна організація дітьми ігор, які вивчались під час занять. Підвищенню рухової активності наших вихованців, пропаганді здорового способу життя сприяє тісний контакт з батьками.  З матеріалів, вміщених в батьківських куточках, батьки завжди можуть знайти методичні поради на фізкультурно-оздоровчу тематику, дізнатися про результати фізичного обстеження дітей.